Fy f*** for ei reim!


* Jo, dette er en utfordring, som reklamebildet fra Sun-Sniper viser.

En leser av denne bloggen har minnet meg om noe som har irritert meg lenge, men som jeg ikke har funnet noen god løsning til. En tidligere kollega fulgte opp med å fortelle at han var i ferd med å sjekke ut mer rundt samme tema til et prosjekt han holdt på med, som blei mye mer omfattende enn han trodde var mulig.

Det er sjølsagt snakk om nakkerreim/bærereim, som er en nødvendighet for å bære og sikre kameraet når man er i travel aktivitet som fotograferende. Men det er noe prakk, ikke bare fordi det fort setter kameraet i veien når man ikke skal ta bilde, eller lar det være usikkert om man har den hengende over den ene skuldra aleine. For ikke å snakke om at reima er i veien når man skal ta et bilde hvor man ikke står eller er i knestående. Og den akutte faren for at den drar hue ned mellom knærne om man har med seg skikkelig utrustning.

Og det er jo ikke bare meg, flere kommer med ulike løsninger av både petter smart og carl i hodeløs-varianter. Søk på You Tube gir mange gode eksempler. Og noen mindre relevante. For dette temaet.

Tyske Sun-Sniper har sin løsning for reiming og den aktive fotografen som de viser her. Spesielt sikkerhetstråden er interessant, det er den samme detaljen som PacSafe (de leverer tjuverisikkert reiseutstyr, blant annet ryggsekknett) har i sine sikre kamerareimer.

Morsomt at de kan bygge dette ut til et fullt sett med opp til tre kamera, som antagelig må bæres i et bærereimsett, ellers hadde det blitt monstertungt. Nå tror jeg gjerne på at mannen bak er pressefotograf, men det er mulig at han tar den litt vel langt ut i denne filmsnutten jeg fant på presentasjonssidene til Sun-Sniper.

Norsk distributør av Sun-Sniper er Interfoto på Høvik.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?