Drømmesekken er alltid rundt hjørnet

NYHET FRA NYHET: Nye MindshiftGear kommer med en spennende fotosekk.

Som nevnt før så er fotobæregreier noe man blir litt gira rundt som en følgeskade av fotointeressen. For tida holder jeg på med et prosjekt hvor jeg bruker en Lowepro Flipside 500 - den fungerer så det ljomer, men jeg ser at jeg må følge med hva som kommer fra MindshiftGear.

Arvingen og dens spin-off

Denne gjengen er en spin-off av Think Tank Photo. Think Tank-Photo er igjen folk med bakgrunn fra LowePro. Think Tank har laget noen produkter for profesjonell fotobruk som kjennetegnes av høy materailkvalitete og til dels geniale designdetaljer de siste årene. Jeg har en del slike som dagligvesker, men liker fortsatt designideen til Lowepro når det kommer til sekker og større bæregreier.

KOMPAKT, SIKKER, HØY KAPASITET: Lowepro Flipside 500

MindshiftGear-folka tenker å gjøre noe med dette, og skal visstnok spesialisere seg på bæreutstyr for fotografer som reiser, vandrer og sporter.  Dette er Lowepro sitt spesiale fortsatt, så det kan bli spennende.

Forgjengeren -liten med riktige detaljer

Jeg har faktisk prøvd opphavsdesignet til Mindshift Rotation 180 - Think Tank Rotation 360. Denne ble kjøpt inn, prøvd og solgt etter et halvt år. Den var for liten til mitt behov; det vil si hva jeg vil ha med på tur. Ikke i mengde, men hvor stort: Min semipro Nikon D300 (dengang) med et standardobjektiv fikk ikke plass der den burde være for at den mobile nederdelen - beleteveska som kan "låses" i sekken - fungerte som den skulle.  Den fikk meg imidlertid hektet på å bruke beltebærebagger når man skal jobbe på et sted/lokasjon, g må være bevegelig og ha med riktig utstyr, lett tilgjengelig.

Det ser ut til at Rotation 180 løser denne. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få prøvd den.

DESIGNEN SOM STARTET DET HELE: Think Tank Rotation 360.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?