Kom deg til Myanmar før det tar heeelt av!

BEST OM KVELDEN: Et yrende folkeliv rundt den internasjonalt viktige Shwedagon Pagoda i Yangon.
OPPDATERING: Regimet i Myanmar beskyldes for systematiske overgrep mot Rohinya-minoriteten nord i landet, og har skjerpet inn tonen mot presseorganisasjoner i landet. Inntil dette er løst, vil jeg ikke anbefale noen å støtte regimet gjennom å reise til landet som turister eller for å starte nye forretninger. Det er med tungt hjerte at jeg trekker anbefalingen av å reise til landet inntil videre.

I september 2016 skriver DN at Myanmar er Asias nye vekstkomet.

Jeg kan vanskelig si noe annet enn at det ikke er så rart. Et av verdens vakreste land med en nyfiken og endringsvillig befolkning er mitt inntrykk, etter at jeg besøkte Yangon i fjor høst.

UNGDOMMEN I DAG: Fra et kjøpesenter i Yangon. Det går i moderne smarttelefoner fra Samsung, Xiaomi og Oppo et år etter at konkurransen i telenettet åpnet.

Hvordan utviklingen er? Det minner litt om å høre gresset gro, eller å se hvordan en by endres fra du lander på mandag til du drar fredag.

Men det betyr også at den som vil se litt av det originale Myanmar må komme seg dit i en fart. Det ekte Myanmar vil endre seg fort!
TRADISJON OG MODERNITET. Og litt tropisk regn.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?