Hvorfor jeg er to-tre timer før avgang på flyplassen

BERGINGEN: Nettbrett og trådløs nett gjør det enklere å være ute i rimelig tid på flyplassen. Her er Samsung Galaxy Tab 7.7 og Note.
Jeg var en av de som oftest hadde ekstremt kort tid mellom avgang hjemmefra til avgang fly. Flyplasser var groteskt kjedelig, og ventetiden der var dypest sett bortkastet. Og jeg er ikke så veldig glad i å kjede meg eller føle at jeg kaster bort tida.

Med årene har dette endret seg takket være pc/nettbrett og trådløs nett. Nå dukker jeg gjerne opp der et par timer før avgang og alt som går gæernt er bare kjedelig og irriterende, ikke neglebitende stressende.

Unngå drittselskaper og -sekker

Det betyr ikke at alt er supert, men så lenge man unngår Ryan Air og har lavest mulig forventninger til til reiser med Norwegian Air går det på et vis.

Sjølsagt har vi etter London-bombingene i junli 2004 fått komplekse sikkerhetstiltak, flere av dem med tvilsom effekt ut over å berolige veike folkevalgte og fylle lommene til leverendører av kontrollmateriell. Men man lærer seg en rutine, og eter i seg behandlingen små mennesker i mektige uniformer kan finne på å utsette deg for.

Ut over god tid og en god bok på lesebrett/nettbrett/pc, så er andre tips godt dekket i disse 10 Travel Tips To Keep You From Going Insane at the Airport.

God tur, og ikke glem at sjøl om du tror du er kunden, så er du er egentlig autolastende stykkgods.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?