En velfungerende Opera


...og denne gangen er det web-leseren vi snakker om.

Som man ser i tittelen her, er det etter hvert grenser for å parafrase Opera-kunstformen med web-leseren, men på den annen side: Gjeldende versjon 9.5 av Opera-leseren imponerer meg stort.

Jeg må innrømme at jeg i alle tidligere forsøk - et par ganger i året de siste åtte åra - har sluttet og/eller avinstallert Opera før ei uke har gått. Mangel på stabilitet og horribel svak funksjonalitet lar seg ikke kompensere av hvor rask den kjører.

Så ikke lenger, etter en måneds bruk er jeg fortsatt storfornøyd - rask, enkel i bruk, dønn stabil, og uten tåpelige spørsmål eller sprettopp-vindu. Enda bedre, en sesjonsfunksjon som starter med de web-vinduene du avsluttet med. For meg, som gjerne kjører fire- åtte vindu samtidig er dette gull. I tillegg, og denne er viktig, en velfungerende passordhjelper.

Er det noe som mangler, er det at bokmerkehåndteringen er noe snodig etter min smak, men jeg venner meg nok til det. Her er lenka for nedlasting:
http://www.opera.com/download/get.pl?id=31523&thanks=true&sub=true

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?