Norton suser avgårde


Sikkerhetsselskapet Symantec har ikke vært helt heldig med ryktet til konsumentproduktene i Norton-serien. Dette går de rett i front med, og deres pakke for 2009 - Norton Internet Security 2009 (NIS09) - skal være kjapp, og ha lite fotavtrykk, som er uttrykket for at det ikke krever mye plass eller ressurser i PC-en.

Vel, jeg har endelig kommet meg rundt og fått installert mitt testeksemplar av arten. Installering av filene tar under et minutt, oppsettet et minutt til. Og så kommer aktiveringsskjermen. Dette er i en vanilla-oppsatt Windows XP, med SP3 og alle tilgjengelige MS Windows-oppdateringer installert. Det er en Intel 3,8 GHz PC med 2 GB DDR667-minne.

Helt intielt har jeg ikke gjort noe annet enn dette - OK, jeg heiv en spyware inn i PC-en for å se om noe skjedde, det var så forbasket stille. Den ble tatt av NIS, først advare, så berolige: Maskinen er trygg. Og så er det "silencio totales".

Med andre ord, et par dager inn i NIS09-bruk, ser det ut til at det stemmer - Norton har hørt på flodbølgen av kritikk - og gjort noe med det.

Nå har jeg brukt programmet i en måneds tid, og kan ikke si at det merkes noe særlig...utover et par heftige angrep i et wlan jeg koplet meg til her for et par uker sia. Virker som om Norton har laget noe ordentlig bra denne gangen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?