Folkets journalisthær

En oppfølger til blog-posten min om spådommer rettet mot innretningen av media og hvor journalistikken går.

Veteranen Ephraim Schwartz skrev for halvannet år siden hvorfor vi ikke skal se oss blind på det rent folkelige. Det er ikke alle som hevder at de opptrer på vegne av folk flest, som følger noe annet enn sine egne interesser. Det er en grunn til at vi her i kongeriket harfolkeavstemning kun med ekstremt viktige samfunnsvalg. Eller at de folkevalgte sitter i fire år av gangen.

For den som har bodd i et borettslag, eller rette type bofellesskap, så kan sterkt personlig engasjement fra noen ildsjeler, føre til at boligfelleskapene kan bli i overkant interessante. Og under fanesaken "kampen for et godt bomiljø" får vi et bomiljø som er et rent H***...

Nå er det selvsagt fare at jeg slår meg sjæl litt på kjeften, siden jeg lever av å skrive. Denne bloggen er mitt sted for å skrive om ting og tang jeg er opptatt av, og som ikke er under en ekstern redaksjonell kontroll...og dermed er jeg også en type borgerjournalist. 

Jeg klarer fint å leve med det...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?