Effektiv pakking for tre dager eller tre uker

Trofast reisefølge: Disse to har fulgt meg fast de siste tre åra. Det er en Carlton 70 liter rullebag og en Lowepro Fastpack 350. (Foto: Dag-Rune Z. Vollen)

En eller annen gang skal jeg lage en tipsliste for pakking for oss som liker å ha med litt mer fotoutstyr enn et kompaktkamera. Jeg fant imidlertid denne i mellomtida: ProPhoto Coalition - Matt Brandon.

Oppsett, tankegang og veldig mye av det som er med her, er likt med hvordan jeg pakker. Unntaket er naturligvis tobakken...

Resultat i vekt og omfang blir veldig likt. Det er verdt å merke seg at dette fort blir likt i omfang om man skal på en tredagers eller en treukers.

I det siste tilfellet kan det være greit å ha med seg klær som kan droppes (kastes eller doneres) etterhvert. Om man blir lei av å vaske klær på farten, er det helt greit å kunne kjøpe nytt. I mitt tilfelle er det også snakk om en praktisk innretting: Jeg setter ikke av tid til å kjøpe klær når jeg er i heimbygdene. Men ute på tur kan det fort gi seg åpninger i tidsskjemaet hvor litt real klesshopping lar seg gjøre.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?