Blogger jeg gleder meg over


Testbilde tatt med Nikon 1 J1 en novemberkveld i Oslo. Dette er ikke et enkelt bilde å få til, men J1 håndterte det på en framifrå måte.

Godt nytt år - tenkte jeg skulle lage en kort sak om blogger jeg følger med spesiell interesse, og som har hengt ved i et par-tre år nå.

Den morsomste er www.antibloggeren.com. Spesielt hennes adventskalender med "realitetsorienteringer" ga daglige flir og ettertanke gjennom desember.
En fascinerende site er www.linniiie.com. Hennes blikk på verden har vinkler som interesserer. Og av og til gir det en støkk.
Et sted for saklig og underfundig informasjon er indregard.no. En ting er at det han finner verdt å kommentere av og til fløyter meg hus forbi, og det er greit å ha en kilde som ordner den slags som ikke de 85 faste nettstedene jeg er innom hver dag ordner for meg. En annen er at vinklingen av og til overrasker og gjør denne bloggen spennende i tillegg til at sakligheten er høy.
En inspirerende er www.oter.net. Jo Christian Oterhals er en fantastisk visuell fyr med gode fotografier, og deler av seg med flust med tips.
Et sted jeg stikker innom fordi jeg må innrømme jeg er en die-hard-Nikonian er Nikon Rumors. Årets mest interessante anskaffelse var Nikon 1 J1, som er sjarmerende krabat som har dem med å henge med meg stadig oftere.
I samme lei er www.ronmartblog.com, men det er alle de svært grundige omtalene han har av utstyr som interesserer, i tillegg til noen gode bilder. Av og til poster han andres foto også, og i sum gir det mange ideer og teknikker.
En side jeg synes blir bedre og bedre, er bloggen til fotograf Drea i Trondheim - www.drea.se. I tillegg til å være en søkke flink fotograf, skriver hun også bra. Også her er deling av tips og teknikker verdt å lese, og av og til lese igjen. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?