Klar for en uforglemmelig studiereise




På plass i usb-porten, trykk på en knapp, vente litt, og med videre i en egnet lomme. PC-en kan tapes, dataene må sikres for alltid.


Jepp, det nærmer seg starten av den store studiereisen denne høsten, hvor reiseplanene inkluderer Kanada, Sambandsstatene, Fiji, Kiwi-land, Australia og Hong Kong. Foreløpig.

Dette er hverken ferie eller sabbat, jeg har som kjent problemer med å ikke gå på veggen etter tre uker ferie, og jeg er for ung til sabbatspauser (følger av å være religionsfri og verdifull ;-). Men målet er å oppleve og lære, og til en forskjell skal jeg oppholde meg lenger på hvert sted, for å være mindre turist, og en bedre observatør.

Jeg har nettopp skaffet meg en viktig hjelper for å redusere sjansene for at minner skal gå tapt. Fra Sandisk har jeg fått lånt denne minnepinnen, som kombinerer standard minnepinne med enkel sikkerhetskopiering. Ingen unnskyldning for ikke å sikre tekster og bilder fortløpende, altså. Jeg gleder meg!


Mer informasjon finnes her (Sandisk Ultra Cruzer Backup 32GB), koster en tusenlapp i butikk, rundt halvparten for 16 gigabyte-versjonen. Og det er ingen upris, Sandisk er kjent for kvalitetsminne og tilleggsfunksjoner som sikkerhetskopi er bra. Jeg har nettopp kjøpt meg en ny CF-kort i deres Extreme III-serie, etter åtte måneder med et slikt ser jeg at livet som fotograf blir enklere med raske kort. Men det fylles fort... Den lille ekstrasummen vi må betale for rask og god digital film, er lavere enn kostnaden til blinkskuddet som forsvant fordi brikken var for treig, eller kvaliteten for dårlig.

Bildet er hentet fra produktsidene til Sandisk.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?