Moro på bil-Plata



* Morsomt, men litt skremmende... 

Pajeroen med bilskiltet over kjørte foran meg en fredag ettermiddag i august 2009 på vei ut fra Auckland, New Zealand. I et lyskryss tok jeg dette bildet. Motlys og motortomgangen gir et litt utydelig bilde - Det står "BIPOLR - Always Happy - Unless I'm Not" (Bipolar - alltid glad - unntatt når jeg ikke er det). 

For en med min sans for humor (absurd og litt morbid, i denne verden går jeg aldri tom for noe å le av *) fikk jeg en latterkule som holdt på å sende meg av veien. Ikke helt risikofritt å le under tilhøva. Jeg hadde nettopp hadde tatt over en bil i et land med høyreratt og venstrekjøring, og denslags kick kan gjøre at man glemmer seg...

Åpenbart har skiltvillveksten tatt helt av i Kiwi-land. I en artikkel på min favoritt-web-sted for nytt fra øyene der langt unna fant jeg en artikkel fra februar som omtalte Personalised plate limit. De er simpelthen nødt til å begrense alle navn som er på kanten. 

Slik jeg kjenner kiwiene har de en velutviklet humor, så jeg skjønner behovet for å roe ned litt. Selv om nummerskiltet "H8PIGS" som en hadde montert på en gammel politibil han hadde kjøpt morer meg stort, er det sikkert ikke like gøy for ordensmakten heller...

Nå er personlige bilskilt på vei til kongeriket her nord også. Det er grunn til å glede seg til noen kreative varianter. Og kanskje grue seg litt også....


*) Mine rynker er tydeligst når jeg smiler. Det kaller jeg spor av et liv verdt leve... 

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?