Sånn skal det gjøres



Ut at flyve...ikke alltid like enkelt med web-støtte.


Jeg har denne våren vært innom usannsynlig mange sider som angår reise, og jeg er ikke så veldig imponert. Noen er bedre enn andre, som denne hotell-siten.

Derfor er det så interessant å se på sider som denne fra British Airways - Manage Flight Bookings and Details - British Airways. Denne gangen er de primærleverandør for meg, og deres sider er raske og innholdsrike. Om man har en reise og en reisereferanse (som bonusprogramnummer) så er det sider med informasjon om reisen (inkludert om du vil ha statusmeldinger til både telefon og epost, eller legge inn forhåndsinformasjon for reiser til nord-amerika), booking, tips til å forberede reisen, tips til hva man bør gjøre på reisemålet...det er helt enkelt supert! Sidene er sikret med ssl, og godkjent digitalt sertifikat.

En side jeg er grundig lei av, er flyselskapet SAS og deres sider. En side er at det kan ta votter og vintre å laste sidene, men også det å få ut valide resultater uten at noe stopper har vært et problem. Eller om resultatene skulle komme: På vei til kassa endres forutsetninger som reisetidspunkter, for eksempel.

Det er lett å tenke at det kan være en web-utforskerproblem, noe som gjorde at jeg testet disse sidene noen timer en ettermiddag. Jeg testet med Internet Explorer 8, Firefox 3.x, Safari, Opera og Chrome. Jeg brukte to maskiner, en med Windows XP Pro, og en annen med Windows Vista. Med like frustrerende resultater.

Nå skal det sies, og det understrekes sterkt, at brukerstøtten hos SAS var raske og hjelpsomme. Når jeg leverte feilmelding med rapport, sjølsagt.

En annen side som er verdt å få med seg før man reiser, er denne siden til luftambulansen.

Bildet er av nyeste Airbus A380, og er hentet fra Wikimedia Commons - lisensiert SSA2.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?