En eksplosjon av liv i livlige Hong Kong


* Idyllisk i våtmarksparken i Hong Kong - se neste bilde nederst for bakgrunnen veien rundt.

Med nærmere femti anbefalte steder å besøke, i tillegg til shopping, byvandring, restauranter og så bortetter, må det knallarde prioriteringer til. I dag fant jeg ut at jeg ville se noe annet enn asfalt, og dro til Hong Kong Wetlands, en park lagt til rette i et våtmarksområde vernet etter Ramsar-konvensjonen.


Fantastisk sted, med en helt riktig blanding av pedagogikk og natur. Selv om det i større og mindre grad er blokker, bygninger og smog rundt om på alle kanter. Men den gode blandingen av ulike leveforhold som en våtmark er, kom godt fram.

Oppsiden er at det er steder å se og besøke selv etter ei uke i Hong Kong. Og jeg gleder meg til at sjansen til det skal by seg.

Forøvrig har Cathay Pacific passert Air New Zealand som det nest beste flyselskapet jeg veit om. Fortsatt troner Thai på toppen, men service og innstilling til folka hos CP er neimen ikke langt unna.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?