Gjør din plikt, kommentér...


Kommentarer til allehånde aktiviteter på nett er både nødvendig for å utvide verdien av å være på nett - og et prakk, det er alltid mer å kommentere enn man har tid til.
Nå melder NRKbeta at det er lagt ut masse klassiske, tidlige fargebilder fra Norge på det sosiale bildenettstedet Flickr. Det er kongressbiblioteket i USA som står bak. Utrolig mye interessant, blant annet siden man kan tagge og søke i samlingen. Men poenget er også å skaffe flere tagger, kommentarer og historier knyttet til bildene. Og det kan hvemsomhelst gjøre. Gleder meg til å nyte historiske bilder, og yte en skjerv tilbake.
Ad. prakk, så har jeg også fått vite at om man skal kommentere noe her på blogger/blogspot, så må man logge seg inn med en google-konto. Jeg gjetter at det skyldes reduksjon av spam og dritt i kommentarfeltet - men siden man i tillegg må autentisere et bokstavbilde etter å valgt å publisere/sende en kommentar, er det antagelig mer Google sine behov. Og; det gjør det til mer prakk å kommentere, og mindre av interessante tilbakemeldinger. Dessverre.
Bildet er hentet fra samlingen på Flickr, og viser Molde, byen jeg tråkket mine ungdomssko i. Bildet er fra 1890, rundt hundre år før min tid, altså...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?