Hårete sushi....


...jepp, dette er mitt favorittutespise for tiden, så jeg forsøker å få med meg nyheter om nye steder å prøve.


Aftenposten har testet ta-med-lunsjbokser med Sushi, og der vinner Mitsu Cafe i Møllergata (vi-a-vis Møllergata skole, ikke prangende inngang...). Der har jeg vært en gang, og likte det jeg fikk godt. Det ligner mest av alt på Le Meo (fortsatt min rimelige favoritt, med restauranter med så høy respatex-faktor at det nesten er morsomt. Deres restauranter er i Pilestredet sentrum Vest og på Teaterplassen Sentrum Øst), men med høyere pris. Mitsu Cafe er vel verdt en tur om man er litt nord for sentrum, for eksempel før konsert på Rockefeller (To kvartal ned og til høyre).

De advarer mot Bryggen Sushi på Bryggetorget, som altså presterer å levere et produkt inkludert hår... Det er en utfordring at gjeldende poppis-faktor rundt sushi gjør at mange prøver seg, og noen er bare nødt til å være for dårlige. Min største negative erfaring er Sushi Huset (...) nedenfor Carl Berner.

Hele testomtalen er her.
(Bildet har jeg hentet fra en omtale av et sushi-kurs på nett.)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?