Sammensmelting av nytt og gammelt med Obama


Jeg tvilte ikke at alle kanaler i heimen skulle sende presidentinnsettingen i USA, historisk som den var. Med en potensielt stor tale (med en urliten tallfeil i starten) fra en mann med usunt høye forventinger skulle framtid, håp og forandring markeres.

Nå regnet jeg selvsagt også med at dette skulle skje over Internett som primær kilde, men hadde noen for noen uker siden sagt at Facebook kom til å bli det beste stedet, hadde jeg ledd lett overbærende. Nå har jeg tatt feil med Facebook før, dette var en nett-dille jeg regnet med skulle gå ut på seinsommeren for halvannet år sia...

Men kombinasjonen CNN, Facebook og presidentinnsetting viste seg å være en av de mest spennende mediekombinasjonene jeg har sett. Filmoverføringer, mange kamera, repriser (spesielt helikopteret som tar W avsted), kommentarfelt, oppdateringer - alt i et vindu, alt sydd inn mot andre facebook-brukere. Dette blir spennende å følge med framover: Hvordan Facebook utvikler seg som en plattform for kommunikasjon i alle kanaler. Og enda en grunn til ikke å skaffe seg tv igjen, sjølsagt. Men det har jeg strengt tatt ikke savnet de siste fjorten åra, heller...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?