Ring of Fire vs Ice, Ice, Baby


* Johnny Cash, Public domain fra Link-arkivene, 1969.

Kjørende nordover mot Christchurch, rotet jeg meg inn i radiodekningsområdet for en lokaradio i Oamaru og Timaru-området, begge to hyggelige byer med rikelig motellplasser og lokale ting å se, gjøre og shoppe.

Etter noe tid ble jeg vár hva de kjørte for opplegg - en type "hva er best av to låter"-konkurranse. Jeg har tidligere sagt noe om humoren, men jeg holdt på å kjøre av veien når jeg oppdaget hva som var greia: relasjonene mellom låtnavnene. Slik ble Cry wolf med A-ha satt opp mot Mony mony med Billy Idol, Sweet Home Alabama satt opp mot No Surrender, og sjølsagt, Ring of Fire med Cash'ern satt opp mot Ice, ice, baby med Vanilla Ice...ok, det er musikknerding og absurd humor, men god underholdning - og god radio, ikke minst.

Vinteren som var over for fire uker siden, har forøvrig tatt en krampetrekning denne uka, og temperaturene vipper ned rundt null og det regner en del. Noe som ikke er helt bra, her jeg kom rundt et hjørne i Riccarton nøs jeg plutselig kraftig et par ganger. To kiwi-menn som drev og tømte en lastebil, stillte seg opp og applauderte...hva skal man si til sånt?

Noe som forøvrig minner meg om at jeg skulle nevne at hjelpetjenesten til den nasjonale elektronikkjeden Dickinson (gadgets r'us...)har adressen Www.dse.co.nz/needanerd...

Ring of fire-anbefaling: Filmen "Walk the Line" om June Carter Cash og Johnny Cash er sinnsvak bra film - spesielt Witherspoon spiller fletta av de aller fleste som June Carter. Og sjølsagt, mye bra musikk fra 50 og 60-åra. Tror den er få rimelig hos dvd-pusjerne der nord nå.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?