Beste stedet å vente på fly i LA

* Utsikt til hektisk flyplass fra Lounge'n.

Det er noen timer til flyet går, og jeg ville vanligvis vært ute for å tyne litt ekstra av byen før jeg drar. Men, dette er Los Angeles, og alt tar tid og er kavsomt i LA. Og med ti timer flytur foran deg, er det siste du ønsker å være god og varm etter en dag rundt i byområdet i tredve grader sommervarme før du tar plass i flykabinen. Så kursen settes til flyplassen ganske mange timer før avgang, med håp om at det kan ordne seg med en krok et sted med strøm og trådløst nett, og med kaffe tilgjengelig. Litt jobbing kommer alltid godt med.

Det jeg finner er reLAX Lounge. Etter noen år på farten er jeg ikke fremmed for fordelene med forretningsloungene som følger enkelte billetter, med ulempen er at de kan variere sterkt i kvalitet. Den verste her i sambandsstatene er Star Alliance og deres lounge hos Tacoma Airport, Seattle. Mens Lounge'n deres i København er...glimrende.

Billetten min denne gangen inneholder ikke denne fordelen, men fra 10 dollar er det tilgang til en stor, luftig og lys lounge med utsikt til taksefeltet på to sider. Trådløst nett, strøm og kaffe er tilgjengelig, sammen med kalde drikker og snacks. ReLAX er rett innenfor restaurantområdet i terminalen, og det er lov å handle seg alt fra drittburger fra McD til real Sushi og ta med inn i lounge'n. Det er også mulig å ta med seg bagasje mens man venter på sjekk-inn, og det er mulig å komme tilbake til loungen etter at bagasjen er sjekket inn.

Behagelige seter gjør det hele glimrende, det eneste som er litt plagsomt, er snorkingen fra enkelte medpassasjerer som dormer i sola. Eller en bunke skotske pappagutter, som gjør som denslags dill gjør overalt: Støyer og tar opp plass som kunne vært brukt til noe viktig. Mens de snakker om siste tur til Las Vegas, neste tur til Las Vegas, store vinnerpotter og damer de *nesten* fikk. Soss i alle land, dere er alle like patetiske, er min konklusjon.

Men ReLAX Lounge anbefales, og jeg vil tro at forretningsreisende til LA får mye for pengene med en rimelig flybillett og noen timer i denne loungen. Min flytur er fire tidssoner på vei hit. Det tror jeg blir ordentlig bra, kanskje jeg får tatt meg noen fridager også, mens jeg er på de kanter. Selv om jeg er skikkelig dårlig til å feriere, dessverre.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?