Og så var vi halvveis. Nå: Fiji


* Mitt mobilkontor hos Smugglers Cove, Fiji.

Så er jeg halveis rundt i denne omgangen, i morges landet jeg med et halvfullt 747 fra Air Pacific i Nadi/Nandi, Fiji. For en gangs skyld sov jeg gjennom store deler av turen, delvis fordi jeg hadde lagt opp til det. Og delvis fordi flyet var gammalt (men tatt over fra Quantas, og da er jeg forholdsvis trygg) med et underholdningssystem som for monkey-class var begrenset. For å si det sånn, søppelanimasjonen "Monsters vs. Aliens" var det mest interessante. Men godt sov man.

Så tidlig er jeg kommet til Fiji at jeg ikke har fått hotellrommet hos Smugglers Cove ennå, men det er frokost og internett her, og en sval bris fra det sørlige Stillehav gjør frokosten og morrakaffen helt ålreit, for å si det pent.

Fiji har så langt (noen timer, bare) gitt et positivt inntrykk. Folkene her er ekstremt blide, og til tider er de hjertelig hyggelige. Om det ikke slår inn en grad eller ti med britisk høflig reservasjon, da. Dagen skal brukes til å akklimatiseres, gjøre ferdig et par jobbsaker og pakke om til de neste dagene med øyhopping. Så oppdateringene her blir nok temmelig sporadisk den neste uka :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?