Mission Accomplished - San Diego etter 3000

* Sentrm av San Diego

Så nådde man det delmålet, San Diego, helt sør i California, siste by før den meksikanske grensen (drøyt to metriske mil ). Jeg har kjørt ned hele vestkysten, og lagt til Oregon og Idaho til lista over stater jeg har besøkt. Nå har jeg bare midtvesten igjen, og det er overkommelig. Og så Hawaii og Alaska, som har litt lenger leveringstid.

Jeg har ikke kjørt straka vegen fra Seattle, som de som har lest denne bloggen underveis har sett, men jeg noterer drøyt 3000 miles/4800 kilometer på måleren. Det hjelper å være glad i å reise med bil...og sambandsstatene er klar for den slags :-)

San Diego er en solbrent og varm by med en nydelig havn. Mye turister, naturlig nok, og de korteste kvartalene jeg har sett i en større by i sambandsstatene. De minner litt om europeiske, faktisk. Er heller ikke helt sikker på hva de egentlig synes om fotgjengere, enkelte vel trafikkerte sentrumsgater har fotgjengerfelt. Uten lysregulering. Velvel.


Geek-fakta: USS Midway ligger som flytende fly-museum i havna. Dette skipet var standard som plastmodell av hangarskip i US Navy på 70- og 80-tallet, oppkalt etter slaget ved Midway som snudde Stillehavskrigen sommeren 1942. En slags Stalingrad til havs, med andre ord.

Nå settes kursen mot LA, hvor jeg skal levere inn PTC-en og forberede neste etappe.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?