Statistikk, noen?


* Soloppgang over
Coralview, Vasava, Fiji
- Da kjenne du kanskje ho mamma?
Noen, som er flinkere i statistikk enn meg, kan få regne ut denne sannsynligheten: Etter tre uker på reise uttafor Europa uten å snakket med en norsking, så møter jeg to. Begge fra Molde kommune, der foreldrene mine bor og jeg tråkket ned mine barneskolesko. Og den ene datteren til min gamle...eh, min daværende norsklærer i niende klasse på Vågsetra Ungdomsskole. Hvor sannsynlig er det?

Forøvrig et veldig hyggelig par, ute på et halv års reise mellom studier og jobb, han doktor.ing, hun biolog fra NTNU. En solrik formiddag går med til prat om å reise og hva som skjer heime i kongeriket.

Men hjelp meg den sannsynligheten, noen...

Kommentarer

  1. One in a million, og dermed dømt til å skje, jf Terry Pratchett? Eller kjører du på infinite improbability drive?

    SvarSlett
  2. Nei, men jeg har lest "The Last Continent" de siste dagene, de setter ting i et interessant pespektiv...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?