En kyst-highway verdt å kjøre - i motsetning til Highway 1


* Et lite stemningsbilde, en grå dag ved Highway 101. Og Stillehavet, som høres...stort ut...

Har tilbrakt en dag i Crescent City, California. Jeg måtte få skrevet unna en del og vasket noen klær, og været inviterer ikke til å kjøre videre - regnfullt her på morran og formiddagen i dag. Men det er helt greit med noen svale dager .-)

Jeg kom hit etter å ha kjørt kystveien Highway 101 fra Coos Bay, og det var en kjøretur verdt en tur. Nydelige natur, fin variasjon av innland og kyst, og et flott landskap. Siden jeg allerede har kjørt Highway 1, som er en mer kjent kystvei mellom LA og San Fransisco, er det bare å understreke at 101 er verdt turen. For meg var ikke Highway 1 noe stor sak, kjedelig for å være ærlig. Grunnen er sjølsagt at jeg vokste opp og lærte å kjøre bil langs norske vestlandsveier. Kombinert med norsk kystlandskap er dette langt mer spennende og interessant enn H1. Men H101 mætsjer norsk vestland, sjøl om det er ganske annerledes.

Jeg er ellers tilbake i California, og setter kursen mot Redwood-skogene i morgen. Det kan bli en gigantisk oppleving.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bjørneboe-året 2020

18 kjente og 2 mindre ikoniske foto. Og kameraene som ble brukt

Hvordan overleve en interkontinental flyreise i turistklasse?